Lest we Forget

Graven Stichting
Brabant

Adopteren

Achter iedere herdenkingssteen schuilt een uniek, persoonlijk, verhaal en een persoonlijk drama. Het is echter ook een teken van vrijheid. Vrijheid voor u en ons, betaald met het hoogste offer wat er maar kan bestaan. Het ultieme bewijs dat vrijheid niet vanzelfsprekend is!

Om de nagedachtenis aan onze bevrijders levend te houden, kunt u een of meerdere graven (groepen / eenheden) adopteren. Bovendien kunt u informatie welke u reeds ter beschikking heeft of welke u heeft gevonden over de geallieerde bevrijder(s) toevoegen zodat de unieke, persoonlijke verhalen voor eenieder kenbaar worden.

Van de adoptant wordt verwacht dat het geadopteerde graf enkele malen per jaar wordt bezocht en dat op speciale dagen bloemen worden gelegd. Het onderhoud van het graf is in handen van de CWGC (The Commonwealth War Graves Commission). Wij verzoeken u vriendelijke rekening te houden met de regels van de begraafplaats.

U kunt adopteren vanaf € 15 per graf per jaar en draagt daarmee bij aan de instandhouding en uitbreiding van de gegevens van Gravenstichting Brabant.

Zie voor meer achtergronden en informatie onder Zoek-Graf.