Dennis Mansell Lewis

Militairy Service / Krijgsdienst: Royal Air Force Volunteer Reserve
Rang: Sergeant

Date of death / Overlijdensdatum: 29/06/1943

Zoon van William Henry en Florence Alterton Lewis uit Shrewsbury; Shropshire.

Op 29 juni 1943 kwam om 02.54 een Lancaster I bommenwerper van het 44 Squadron van de RAF neer in Nuenen, in de Pastoorsmast. Het vliegtuig werd gevlogen door Sgt. C.V.L.R. Hulbert en behoorde bij een grote luchtvloot van 608 vliegtuigen met Keulen als doelwit. Bij deze raid gingen 25 vliegtuigen verloren, die onder andere bij Aalst, Boekel, Netersel, Waalre en Aarle-Rixtel neerkwamen.

De Lancaster van Hulbert werd neergeschoten door de Duitse nachtjager van Major G√ľnther Radusch (I/NJG1), die die nacht ook verantwoordelijk was voor de crashes bij Waalre en Aarle-Rixtel. Alle zeven bemanningsleden, piloot Hulbert, Sgt. D.M. Lewis, Sgt. J.A. Sykes, Sgt. A. Tooth, Sgt. T. Rees Jones, Sgt. G.A. Denney en F/S P/J. Galligan kwamen om bij de crash.

Charles Vernon Leslie Hulbert - Sergeant
Joshua Alan Sykes - Sergeant