Lest we Forget

GravenStichting
Brabant

Gravenstichting Brabant is opgericht op de bijzondere datum 18 september 2014, de dag dat Eindhoven haar 70-jarige bevrijding vierde..

Wat doen wij

De stichting heeft als doel het stimuleren van – en aandacht schenken aan de adoptie van graven op de geallieerde begraafplaatsen in Brabant.

Website

Deze website geeft u informatie over geallieerde bevrijders welke begraven liggen op begraafplaatsen in Brabant. Er wordt zoveel mogelijk informatie over onze bevrijders getoond.

Jeugd

Leerlingen van middelbare scholen kunnen, als onderdeel van het PTA, onderzoek doen naar geallieerde oorlogsgraven.

Lichtjes

In heel Nederland en de rest van de wereld worden op kerstavond lichtjes geplaatst bij oorlogsgraven.

Samenwerken aan een blijvende herinnering

Wij nodigen u van harte uit om via de daarvoor gemaakte pagina informatie aan te vullen! Ieder slachtoffer heeft immers een verhaal, hoe kort en eenvoudig ook.

Gemeenten

Begraafplaatsen