Lest we Forget

Graven Stichting
Brabant

Lichtjes op Oorlogsgraven

In heel Nederland en de rest van de wereld worden op kerstavond lichtjes geplaatst bij oorlogsgraven.
Opdat wij niet vergeten.

In 2018 kregen alle 686 geallieerde oorlogsgraven op de begraafplaats de Oude Toren in Eindhoven een kaars.
Dit initiatief van Stichting 18 September en Gravenstichting Brabant is ondersteund door leerlingen van enkele Eindhovense middelbare scholen.

Op kerstavond, 24 december, werden de kaarsen tussen 16:00 en 18:00 uur ontstoken. de kaarsen blijven tussen de 50 en 60 uur branden.

In 2017 gebeurde dit al op 284 locaties in heel Nederland. Sinds 2018 ook in Eindhoven.

Wilt u ons ook helpen bij het ontsteken van de kaarsen? Stuur een mail aan lichtjes@stichting18september.nl
Ook andere jongeren mogen een kaars komen ontsteken. Onder 12 jaar uitsluitend onder begeleiding van een volwassene.